Vores holdning

Som spilleudbyder har ansvar for at drive initiativer, som hjælper til at forebygge ludomani og sætte ind, hvis spillet tager magten. Vi skal arbejde sammen med den øvrige spillebranche, myndigheder og eksperter i spilleafhængighed, så vi skaber og deler viden om, hvordan vi bedst forebygger ludomani og for at skabe bedre forståelse for konsekvenserne af ludomani.
Alt online spil er, i henhold til spilleloven, ulovlig for personer under 18 år. For at oprette en konto på danskespil.dk skal du bruge dit NemID. Vi accepterer ikke mindreårige under nogen omstændigheder, heller ikke under observation af en forældrer eller værge. Danske Spil bruger meget tid og mange ressourcer på at sikre, at mindreårige ikke spiller på vores side. Hvis du som forælder har mistanke om, at en mindreårig spiller via vores hjemme, så tøv ikke med at kontakte os.
Tivoli Casino følger de generelle regler for god markedsføringsskik samt reglerne i spillebranchens adfærdskodeks. Derudover har vi gennem mange år haft retningslinjer for, hvordan vi i Tivoli Casino ønsker at markedsføre vores produkter, herunder hensynet til børn og unge under 18 år. Vi ved, at unge er en særlig risikogruppe, og at de kan være særlig påvirkelige. Hos Tivoli Casino har vi derfor valgt ikke at bruge f.eks. kendte skuespillere, komikere eller sportsstjerner i vores tv-reklamer. 

Vi har arbejdet sammen med den øvrige spillebranche om udviklingen af et adfærdskodeks for ansvarligt spil, som er trådt i kraft den 1. juli 2019, og som indeholder en række initiativer for beskyttelse af forbrugere i forhold til reklamer. 

Læs adfærdskodekset her.
Tivoli Casino beder samtlige onlinekunder om at sige ja til, at vi må kigge på deres spildata og kontakte dem, hvis vi ser mønstre i deres spil, som kan være bekymrende. Danske Spil, som driver Tivoli Casino, har i samarbejdet med ludomaniforskere fra Aarhus universitet udviklet en Spilscanner, der på baggrund af en algoritme kan beregne hvornår en kundes spillemønster viser problematiske tendenser. Ud fra denne beregning foretages omsorgsopkaldene. Vi ringer af omsorg, hvis vi ser tegn på at spillet har taget overhånd. Vi tvinger ikke folk til noget, da vi kun kan hjælpe dem, der vil have hjælp. Med vores omsorgsopkald ønsker vi at sikre at kunder ved, at de kan få hjælp, og at vi står klar, hvis der skulle være et behov. 

Læs mere om vores CSR-prioriteter og vores projekter til forebyggelse af spilleafhængighed her.